AutoKlima Express

AutoKlima Express

PLNĚNÍ KLIMATIZACE R1234YF

Plnění chladivem R1234YF (pro automobily od roku 2012)

Nové ekologické chladící plyny R1234YF stanoví nový standard, pokud jde o chladicí látky v automobilech. Tento chladicí médium je používáno ve všech dopravních prostředcích s klimatizací vyrobených od 1. ledna 2012. Tato změna byla provedena s cílem snížit celosvětové oteplování a znečištění životního prostředí, protože starší plyny, jako je R134A, byly považovány za mnohem škodlivější pro životní prostředí.

Chcete-li zjistit, jaký typ chladicího média je používán ve vašem automobilovém klimatizačním systému, můžete si to ověřit na samolepce umístěné pod kapotou vozu nebo jednoduše nás kontaktovat.

Popis Klimatizačního Systému s Chladicím Médiem R1234YF Plnění a kontrola klimatizace s R1234YF jsou téměř identické s těmi, které používají R134A, ale existuje několik důležitých rozdílů. Jedním z nich je vnitřní výměník tepla (IHX) s dvěma koncentrickými komorami. Jedná se o důležitou součást, která pomáhá zlepšit celkovou účinnost systému. Další rozdíl souvisí s novými servisními porty a kryty. Servisní porty jsou navrženy tak, aby bylo nemožné připojit servisní vybavení určené pro systémy používající jiná chladicí média. Samozřejmě existují adaptéry a některé obchody je skutečně mohou legitimně používat, ale o tom budeme diskutovat později.

Hořlavost chladicí kapaliny Některé krytky servisních portů mají na svrchní straně piktogram, který ukazuje, že médium je hořlavé. Problém s hořlavostí získal velkou pozornost a přinutil průmysl provést závažné testy třetích stran. Podstata spočívá v tom, že chladicí médium shoří, ale k jeho zapálení je potřeba mnoho tepla a hoří pomalu. Téměř každá jiná kapalina pod kapotou se zapálí snáze a hoří horko než R1234yf, takže průmysl zjistil, že správně zvoleným klimatizačním systémem nezvyšuje pravděpodobnost požáru v dopravním prostředku.

Technika servisu Po připojení zařízení a zadání údajů je vše, co musíte udělat, sledovat pokyny zobrazené na obrazovce. Zařízení rozpozná chladicí médium a poté obnoví chladicí médium (a olej), pokud jeho čistota nepřesahuje 98%. V současné době lze postup zastavit, pokud technologie plánuje odstranit části. Před načtením systému bude stroj vytvořit vakuum a pozorovat, zda nedochází k úniku vakua, což by naznačovalo únik. Pokud systém splní test na únik vakua, stroj do systému vloží 15 % celkového množství chladiva a povolá technika, aby provedla test úniku páry. To zahrnuje spuštění ventilačního systému na nízkou rychlost, výběr podlahových mřížek a umístění sondy senzoru úniku do centrálního kanálu podlahy. Když technologie potvrdí, že únik není, a stiskne tlačítko „Pokračovat“, stroj automaticky nabije systém potřebným množstvím chladiva a oleje. Nakonec vytiskne servisní zprávu, ve které bude uvedeno množství odebraného a doplněného chladiva.

Pokud je systém již prázdný, tradiční metody nabíjení stále fungují, protože základy se stále neliší. S vhodnými měřidly, dobrou vahou a vakuovým čerpadlem může zkušený klimatizátor nabalit systém a dostat ho k vypouštění studeného vzduchu. Ale pro odborníky, kteří dostávají plat za práci, to není legální. Obchod může být pokutován za poskytování klimatizačních služeb bez adekvátního vybavení nebo servisních zpráv. Navíc chladivo R1234yf je tak drahé, že i malý únik nebo náhodná ztráta během údržby může odstranit veškerý zisk z práce. Stroje na obnovu / recyklaci byly speciálně vyvinuty k tomu, aby tomu zabránily.

Čištění klimatizačního systému čistým chladivem je dobrý způsob, jak odstranit přebytek oleje, ale nikdy spolehlivě nevyřeší ucpaný kondenzátor nebo poškozený kompresor zanesený sušenými odpadky.

Znečištěné chladivo
Pokud je chladivo systému méně než 98 % čistoty R1234yf, servisní stroj ho neobnoví. V současné době budete muset připojit zařízení určené pouze k regeneraci a chladivo odstranit. Protože chladivo je hořlavé, je důležité používat správné vybavení splňující normy SAE J2851, ale existuje i další důvod používat jedno z těchto zařízení.

Zatím jsme nenašli žádné reálné příklady znečištění v reálném světě, o kterých by bylo možné informovat. Nicméně „sama sobě kutilka“, stejně jako u systémů R134a, přinese problémy. Plechovky chladiva R1234yf pro spotřebitele budou k dispozici později letos a budou stát asi pětkrát více než R134a. V některých budou tytéž těsnící hmoty, barvy a přísady olejů jako v plechovkách jiných chladiv pro spotřebitele. Ačkoli mohou být situace, kdy tyto přísady jsou vhodné, EPA je nedoporučuje ani neověřuje a stroj může proto přerušit údržbový proces.